Skip to main content

Sakit dan Lelah

Dan di sinilah aku. Sendiri lagi malam ini. Hanya ditemani beberapa lagu kesukaanmu. Yang kuharap bisa sedikit mengurangi rasa rinduku padamu.



Kau terlalu baik meninggalkanku sangat jauh. Kau terlalu baik memberiku waktu untuk memikirkan rasaku padamu. Apakah itu nyata, atau hanya ilusi semata. Kau terlalu baik untuk memahamiku bahwa, seharusnya aku melupakanmu. Semua orang benar, seharusnya aku tidak menurutki nafsuku. Tak seharusnya aku masuk terlalu jauh dalam perasaan yang tak menentu ini. Dan sekarang, aku berusaha untuk naik dan keluar. Tapi semuanya terasa sia-sia. Ini terlalu dalam. Aku tak tau apa yang kupikirkan saat itu. Tak seharusnya aku bermain-main dengan perasaan. Ini sungguh rumit. Dan aku, terlalu berlebihan. Mungkin memang aku tak bisa menyalahkanku. Karena, semua memang salahku. Aku tau itu. Kau sangat baik. Sungguh baik. Dan aku, sedikit bodoh. Aku merasa hampa tanpamu. Padahal, aku seharusnya baik-baik saja. Kau terlalu berharga bagiku. Padahal kau jarang menghargaiku. Aku sungguh bingung. Jujur saja, aku ingin keluar dari semua permainan gila dan rumit ini. Tapi sangat susah. Apakah kau menarikku? Dan terus menerus memintaku kembali? Atau ini hanya kelemahanku saja yang tak bisa bangkit lagi? Ini sungguh memuakkan. Seharusnya aku merasa bahagia dengan semua perasaan ini. Tapi... Ini sungguh menyakitkan. Ini salah siapa? Siapa yang harus ku salahkan? Pada siapa aku harus mengadu? Siapa yang harus menyelesaikan semua ini?

Selalu kucoba untuh mengulurkan tali, tapi putus. Terlalu berat beban perasaanku yang harus ditanggungnya. Ku coba menaiki tangga-tangga untuk bangkit. Tapi terlalu licin. Dan aku terjatuh lagi. Bahkan lebih dalam. Ku coba untuk merangkak di dindingnya. Tapi terlalu sakit. Kenapa kau biarkan duri-duri itu tumbuh di dindingnya? Tak iba kah kau melihatku? Aku tertekan. Biarkan aku keluar dan bahagia.

........

(The story of broken hearted man '65)

Comments

Popular posts from this blog

2022 update

4 years passed since the last time I wrote in my blog. Well, what happened in 4 years? A lot of things. I managed to finish my medical school which makes me a doctor now, even though I dont have proper job but Al hamdulillah I get enough salary to feed me and my cat. Oh yeah I have a cat that I adopted this march, she is Molly and I lover her very much. I finally moved on from the people who don't deserve me, and that was very relieved. I was thinking that I might never loved anyone again, but I was wrong. I met someone who I wanna spend the rest of my life with. I met him just in a blink of an eye, and that's it, I fall for him. I finally feel alive again. I've never felt this way to someone before. No, this is definitely not my first love, but this is definitely the biggest love I ever had to someone, and hopefully the last love in my life. And I am so grateful for this.  Anyway I am an adult now. I managed to take care of myself, I pay my own bills, buy my own food. And

Short Girl Story

Being short is really annoying, but it's fun too. Sometimes it's awkward to take picture with you taller friends.. And it's really hard when u're cooking. Well, you need to cook and climbing at the same time. lol another problem in the car....... in the store.......... . but, when i can't find anybody, i will do this....... and sometimes, we feel ugly. we hate our body.  in the crowded place, we feel like in the middle of nowhere. some people mock us :( BUT....................... We still have something!! At least it's not hard to find a taller guy :D And it looks cute when we hang out with our tall guy. Go check Cher Lloyd, Avril Lavigne! aren't they look cute?? :D and, at least we can give you cute hugs. lol and, we'll never ever had this awkward moment... ok, that's all... the story of short girl, and don't forget:

But You Didn't (A Very Great Poem)

I found this poem on tumblr. And I would like to share this with you, it's such a beautiful poem based on a real story. It's so sad.